Ergoterapija… kaip ji padeda vaikams? Ergoterapeutai vertina vaiką ir jo aplinką keičia jo aplinką ir veiklas, kurių dėka vaikas, turintis specialių poreikių, gali būti savarankiškesnis. Ergoterapeutai dažnai būna pirmi “fronto linijoje” – sunkiame mūšyje su vaiko negalia. Mes, dirbame su plačiu savarankiškumo problemų spektru, įskaitant: 

Reklama
  • Vaiko dėmesį; 
  • Sensoriką;  
  • Stambiają ir smulkiają motoriką;  
  • Kasdienes veiklas; 
  • Suvokimą ir supratimą. 

Ergoterapeutai ir specialių poreikių turintys vaikai greitai randa bendrą kalbą. Mes padedame mokytis, pritaikant aplinką ir įrankius. Galime padėti vaikui būti organizuotam, disciplinuotam ir tokiu būdu tapti savarankiškesniu.  

Būdami ergoterapeutais, mes esame tarsi advokatai, kurie dirba tarp vaiko ir jo aplinkos. Mes  mokome vaikus, jų tėvelius, vaikų mokytojus.  

Noriu pasidalinti keliais patarimais, kurie padės Jūsų vaikui būti savarankiškesniu, o, Jums – sumažinti naštą.

Štai 9 patarimai, kurie tikrai padės:

  1. Žinokite vaiko rutiną mokykloje:

    klauskite mokytojų ir paprašykite, kad jie aptartų klasės taisykles individualiai su vaiku. Vaikas turi aiškiai suprasti, kada yra laikas mokytis, pietauti ir pailsėti.  

  2. Naudokite kompiuterį:

    vaikai, turintys problemų su rašymu ranka, gali kokybiškiau rašyti kompiuteriu. Be to, tai dar ir įdomu. 

  3. Aprūpinkite reikmėmis:

    naudokite specialų popierių su didesniais tarpais tarp eilučių. Tokiu būdu, vaikas galės rašyti didesnėmis raidėmis, skaičiais.  

  4. Paprašykite mokytojų duoti daugiau laiko:

    jei yra galimybė, vaikui reiktų suteikti daugiau laiko atlikti užduotis. Skubėjimas = nuovargis, o tai gali sąlygoti neatliktas užduotis. 

  5. Pasiklauskite mokytojų apie alternatyvius užduočių atlikimo būdus:

    pvz.: gal užduotis gali būti atlikta ne raštu, o, žodžiu su iliustracijomis.  

  6. Sukurkite namie žaismingas taisykles:

    panaudodami iliustracijas sukurkite žaismingas taisykles, kuriomis vaikas žinos, kada ir kam yra skirtas laikas.  

  7. Aprenkite vaiką tokiais rūbais, kurie lengviau nusivelkami:

    tai ypač svarbu, jei yra sutrikusi vaiko smulkioji ar/ir stambioji motorika. Žymiai lengviau vaikas gali užsisegti/atsisegti, kai yra lipnūs segtukai, o ne pvz, smulkios sagos ar ploni raišteliai. 

  8. Supažindinkite vaiką su naujais dalykais ir veiklomis:

    vizuali stimuliacija yra labau svarbi ugdant vaiko įgūdžius.  

  9. Skatinkite bendravimą:

    užrašykite vaiką į popamokinę veiklą, pvz.: teatro būrelį. Tai ne tik skątina bendrauti, bet ir lavina vaizduotę ir suvokimą. 

TAIP PAT SKAITYKITE:  HIPERAKTYVUMAS IR JŪSŲ VAIKAS
Reklama